söndag 7 juli 2013

Tomas Tranströmer - Paret

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vad sääger öögonen? - vad säger öögonen? - just hanns ögon - just på dennna bild - som häär visas... öögonen - hanns ögon - på just denna bild - sääger nåågot... såå upplever iaf jaag det...

Marianne Johansson sa...

öögon - öögonen är sjäälens speegel... ja en poet torde ha en sjääl... det - detta - är helt enkelt något självklart - så som jag upplever det... själv är jag ingen poet - fast jag - egentligen - innerst inne - upplever det som att jag i själ och hjärta är poet mer än ngt annat... är det pretentiöst att uttrycka sig så? - självklart! - otillåtet pretentiöst! - men här på min egen blogg tar jag mig frihet - friheter - att strunta i att vara fiin och väluppfostrad - uttrycksförmågan - uttryckslusten - får häär - som det verkar - ett fritt spelutrymme...