fredag 23 augusti 2013

Bodil Malmstens middagstal

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denna dam - bodil malmsten - är av årgång -44... själv är jag av årgång -42... hon - denna dam - som blivit förädlad titeln 'hedersdoktor' - fyllde nyligen - den 19 augusti - 69 år!

Marianne Johansson sa...

hon som har 'benitas bokblogg' har torsdagen den 22 augusti 2013 skrivit om bodil malmsten och hennes produktion - hon - benita - skriver bl a 'åldrandet är ingen sinekur i sig'... jag har funderat lite på varför hon - benita - skriver så... jag undrar hur gammal hon själv - hon benita - är - jag skulle gissa att hon ej är vare sej så gammal som jag - snart 71 år - eller så - oxå relativt sett gammal - som damen bodil malmsten... - åldrandet kan vara mycket - det jag såsom en åldrande människa snart 71 år tänker på är ej detta att åldrandet inte är någon sinekur... vad hon benita nu menar med det...

Marianne Johansson sa...

det är mycket som är positivt med att åldras - det finns - iaf såsom jag upplever det - ganska mycket som är positivt med att vara snart 71 år... - men om man har nåden att leva kanske ytterligare ca 10 år till då vet man inte om man upplever det så längre... jag tar en dag i taget och jag upplever varje dag som en nåd...

Marianne Johansson sa...

hon som har 'benitas bokblogg' heter benita m eklund och hon bor i mariehamn - på åland - i finland... (vilken ålder hon har uppnått det vet jag ej... hon presenterar sig själv som kulturredaktör...)