tisdag 20 augusti 2013

det visste jag inte...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

att det fanns en författarte vid namn walter ljungquist - det visste jag inte - men idag har jag läst på lennart erlings 'den långsamma bloggen' - att det finns - fanns - en sådan författare - jag har nu googlat och sett att denne walter ljungquist faktiskt föddes i kisa - i östergötland - precis som - tatsächlich - min far gjorde - han författaren föddes drygt tre år efter det att min far axel johansson - i koppetorp - ulrika - kisa - hade blivit född... en annan sak jag ej förut visste var att denne författare walter ljungquist var gift med gerda antti och att åldersskillnaden mellan dom var så mycket som 29 år - som hon alltså var - är - yngre än han... jag såg även att författaren dog i kisa - precis alltså där han hade blivit född ... min far däremot dog på lasarettet i lidköping för ganska exakt 41 år sen - den 21 augusti år 1972...

Marianne Johansson sa...

han - walter ljungquist - blev nästan 74 år... - min far blev 75 år drygt...

Marianne Johansson sa...

dödsdagen för walter ljungquist var den 22 maj år 1974 - och han hade alltså blivit född den 11 juni år 1900...- min far föddes en 28 februari år 1897 och han - som jag visst redan har
nämnt - passed away on august 21 of the year 1972...

Marianne Johansson sa...

'den 28 februari' i st f 'en 28 februari'...

Marianne Johansson sa...

'författare' i st f 'författarte'...