fredag 23 augusti 2013

inspirerad - eller vad?

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

hade tänkt att som rubrik på mitt - detta - inlägg skriva "hamnad..." - i stället blev det nu "inspirerad - eller vad?"

Marianne Johansson sa...

anders johansson heter tydligen en poet som faller thomas nydahl i smaken - liksom väl vad jag förstår även herr gustafsson gör...

Marianne Johansson sa...

som jag oftast brukar göra vid uppvaknandet gjorde jag även denna dag så - googlade via min mobil på 'aud djupaudga' för att på blogglistan därstädes se om ngt nytt kommit upp - det brukar vara thomas nydahl - bloggen 'vaka över ensamheten' - och birger schlaug som oftast återfinns högst upp på den blogglistan - och så även - föga överraskande - idag...

Marianne Johansson sa...

jag har alltså som hastigast ögnat igenom det thomas nydahl - med poeten anders johanssons godkännande - återgett av dennes poesi på sin blogg...

Marianne Johansson sa...

på slutet formulerade visst poeten - med efternamnet johansson! - något om att man som människa dör som ett djur.... har ej exakt i minnet de ord han poeten johansson med förnamnet anders valt för att uttrycka något som han tydligen mycket djupt och filosofiskt känner och som väcker thomas nydahls stora beundran...

Marianne Johansson sa...

jag har just googlat på 'anders johansson poet' och sett att han föddes år 1947 i västerås - men att han alltsedan år 1972 bor i kalmar... denne poet som har samma efternamn som jag - vilket dock ej alls betyder att vi skulle vara släkt - är alltså av 'årgång -47' - jag däremot är av 'årgång -42'... som en jämförelse kan nämnas att thomas nydahl är av 'årgång '-52' och herr gustafssons årgång är '-36'...

Marianne Johansson sa...

både poeten lars gustafsson och poeten anders johansson blev alltså födda i staden västerås... thomas nydahl - såsom varande - vad jag tror mig om att kunna förstå - en äkta skåånepååg - blev född i malmö... (själv blev jag född i lidköping...)