söndag 14 september 2014

fattat...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vaalet är fattat: mittt val: jag aavstår. (thomas nydahl - även han - aavstår...) - man kan 'fatta' ett val...- kan man 'fatta' ett val? - man 'fattar' ett beslut: beslutet att avstå! - så sent som igår kväll trodde jag att jag i dag skulle gå till vaal-lokalen och 'avlägga min rösst'... - nyss - vid uppvaknandet - stod det mig klart: jag aavstår! - jag kanske - om det fanns en sådan möjlighet - för en psykoterapeut - eller psykiater? - kunna 'framlägga' mina 'argument' för att avstå... - det är frivilligt - borde vara... och är väl... - något som kan kallas 'ett dåligt valdeltagande' förekommer 'mitunter' - i vissa länder...

Marianne Johansson sa...

"jag kanske skulle - om det fanns en sådan möjlighet - för en psykoterapeut - eller psykiater? - 'framlägga' mina 'argument' för att avstå'" - i st f "jag kanske - om det fanns en sådan möjlighet - för en psykoterepeut - eller psykiater? - kunna 'framlägga' mina 'argument' för att avstå...'

Marianne Johansson sa...

redan vid förra vaalet - år 2010 - avstod jag - redan vid förrförra vaalet år 2006 - avstod jag... allt har sin oorschaak... senast jag röstade var vid valet att säga ja eller nej till euron - jag gick då till rosendalsskolans matsal och avlade min röst för nej till euron...