lördag 22 augusti 2015

Jag vill bara va en gammal man - Mikael Wiehe

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

vaad är jaag då? en gammal vaad? just en gammal human being... är jag en gammal schärrring? beror liksom på vilket ordbruk man brukar begagna sig av... hellre vill jag vara en human being än en schärring... om sanningen ska fram...

Marianne Johansson sa...

jag är faktiskt äldre än denne wiehe som kallar sig gammal... ja han villll vara gammal - men egentligen jämförelsevis - kanske han ej är det... allt beror på vad - vem - man - sort of - jämmför sig med... i jämförelse med 103-åriga bloggerskan dagny är jag dock väl relativt ung? eller? jag är ju inte ens 73! men har jag chans att leva i knappt 3 månader till så - ja dåå kommer jag att vara 73! - men då har jag ju ännu - noch - 30 år kvar av liv (kommer jag verkligen att ha det? - tills jag blir lika gammal som den aktiva bloggerskan dagny... bloggandet är dock något som gör att jag känner mig relativt ung - bloggandet håller mig - som jag iaf själv inbillar mig - alert och pigg i huvet... you tube är en STOR sak för lilla 'moi'! that's a fact. - det är min - gott sei dank - ännu i livet varande son som har fixat så jag har både blogg och you tube och att jag har egen dator - numera sen i juli faktiskt två datorer... you tube är mitt alldeles egna universitet som berikar mig på många olika sätt varje dag... vad vore livet utan you tube - och utan de egna bloggarna - där jag kan uttrycka mig fritt hur som helst... es scheint so iaf...