tisdag 25 augusti 2015

Top U.S. and World News Headlines for Monday, August 25

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

varför det står 'monday august 25' - dät förschtår ej jag... igår var måndag den 24 augusti år 2015 - i dag är datumet tisdagen den 25 augusti år 2015 - kalenderwoche 35...

Marianne Johansson sa...

'to run for office'... att springa för kontor? - ja jag har på olika ställen suttit på kontor i dryga 20 år i mitt liv... det räckte för 'moi'... sen - efter ett drygt år av arbetslöshet - valde jag att i stället sitta på förarstolen... dvs spårvagnsförarstolen - i exakt - eller kanske t o m lite drygt - 16 år! - därefter - vid en ålder av 61 år och 2 månader och fjorton dar - blev jag pensionär... jag har aldrig liksom sprungit för kontor... efter studentexamen hemma i lidköping på latinlinjens halvklassiska gren så visste jag ej vad jag skulle bli... en person - på yrkesvägledningen på arbetsförmedlingen - som väl trodde sig förstå vad jag eventuellt skulle kunna tänkas passa till/för - gav mig rådet att gå en kontorskurs... snäll och beskedlig som jag var - såsom 19-åring - kommande från ett arbetarhem - ett frireligiöst sådant.... lärde jag mig sålunda att skriva maskin och lärde mig även att bli ganska flyhänt vad gäller stenografi - även lärde jag mig tysk handelskorrespondent... långt senare - januari år 1986 fick jag - as a matter of fact - på C-nivån - betyget VG i översättningsprovet vid göteborgs universitet - und zwar i det tyska språket... någon akademisk examen - inte ens av den lägsta graden - har jag dock - med tanke på - mot bakgrund av - min humble background - ej lyckats med... nu är jag iaf en bloggare... en som tydligen ibland bedöms ägna sig åt brottslig verksamhet - intrång i upphovsrätten - meddelanden - anmälningar - från tredje part... det är ej lätt att vara en brottsling...