onsdag 2 september 2015

INGEBORG BACHMANN - Die gestundete Zeit

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

är jag av samma sorts personlighetstyp som denna ingeborg bachmann? - nej - jag tror ej det... - har jag samma bakgrund som hon? - nej... har jag haft samma sorts föräldrar som hon har haft? - nej... har jag blivit uppvuxen i liknande miljö som hon? - nej - jag tror ej det... - skulle jag kunna tänka mig att skriva sådan lyrik som hon? - nej jag kan svårligen tänka mig något sådant... en - även den - olikhet är 'jahrgang' - hon är alltså 'jahrgang -26' - medan jag 'jahrgang -42' bin... d.h.: 16 jahre in form von altersunterschied... - då när hon dog - då var jag telexoperatris på ahlsell & ågren - marieholm - göteborg - och jag bodde i en etta med kokskåp - studiegången 14...

Marianne Johansson sa...

det är alltså ej die stimme von ingeborg bachmann die hier zu hören ist...

Marianne Johansson sa...

men orden är hennes... tveklöst... zweifelsohne...