måndag 13 december 2010

borta...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

borta - ur bild - borta ur bild - bilden - 'nicht mit im bild sein' - was heisst das? - 'nicht mit im bild zu sein' - är det ett aktivt val att göra - helt enkelt exkludera - förneka - existensen - av någons existens - precis som om denna/denna/dessa 'någon/några' ej fanns till - trots sin existens - är det mänskligt att förfara så? - ja - kanske - 'man är väl inte mer än människa' - som hon jenny sa i moraltestet i p3/christer för ngt år sen - hon jenny känd från tv4 - morronprogrammet - hon som numera har det ihop med bo strömstedts son... - ' mästare - alla söka dig - uppenbart eller förteget' - ja ibland kan 'saker och ting' ske öppet - men ibland kan 'saker och ting' - vad nu det är f'nåt - ske helt tyst - nästan omärkligt - men trots det så sker det trots förtegenheten - tystnaden - om man inte låtsas om någt - kan man då tro att man kan föneka existensen av detta något - att negligera en människa totalt lär visst vara ett bra sätt att - åtminstone såsmåningom - 'sort of' - 'bli kvitt' en människa - ingen människa vill bli förnekad sin existens - alla människor har ett existensberättigande - jag kom just att tänka på jeremy irons och hans inspelning på you tube - 'on death penalty' - jag har den inspelningen överförd på min blogg - på mer än ett ställe - så bra tycker jag han uttrycker det - hans engelska är totalt utan klander - eller hur man ska uttrycka det - jag njuter när jag hör engelskan uttalas på det sätt han jeremy irons uttalar engelskan...

Marianne Johansson sa...

vad meenade jag? - hur skaa man - sort of - förschööka att tållka det jag försökte - i all min bristfällighet - att uttrycka... (?) - försökte - i all min bristfällighet - att uut-trycka för - just idag - exakt 3 år sedan... (skulle jag idaag uut-trycka det på exackt samma sätt som jag 'valde' att - sort of - uut-trycka 'det' då? - jag veet ej...