fredag 13 april 2012

Sveriges Radio P1 Spanarna

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

av en slump råkade jag igår när jag för en gångs skull lyssnade på radion - 'ring p1' - oxå få reda på i radion att hanna fahl skulle vara med i spanarna i eftermidag - eftersom hon är fjärde barnet till min gamla barndomskamrat och granne under hela uppväxten i gamlestan i lidköping (och till vars bröllop - husaby kyrka och efteråt fest 'sköldmön' jag faktiskt blev inbjuden till och alltså närvarade...) - så tänkte jag att jag skulle lyssna på just det programmet - hanna fahl har ungefär samma ålder som mitt förstfödda barn - en son - skulle ha haft - om han ej tragiskt nog hade avlidit den 30 november år 2006...

Marianne Johansson sa...

'till' blev visst skrivet två ggr - kanske en gång för mycket - alltså det som står inom parentes... (inger johansson - gift fahl - gick alltså inte i latinlinjen - hon gick i reallinjen - och hon utbidlade sig till tandläkare - hon och hans fahl har alltså fyra vuxna barn - jag har i nulaget endast ett barn - en son - i livet - jag har dessutom aldrig blivit gift och jag har inte ägnat mig åt några akademiska studier öht - bara lite knapphändigt tyska språket under några terminer på kvällstid fr ht 1985 - das ist alles (ingers make blev visst överläkare på lasarettet i lidköping...)

Marianne Johansson sa...

hon - inger - bodde i huset som ägdes av kalle johansson - jag bodde i huset bredvid som ägdes av min far axel johansson...

Marianne Johansson sa...

rättelse: 'kvällstid fr ht 1983' i st f 'kvällstid fr ht 1985'...

Marianne Johansson sa...

ja hon - hanna fahl - platsade där - i det sammanhanget...