måndag 3 december 2012

Arne Domnérus & Gustaf Sjökvist: Largo (1975)

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

däät året - ååret 1975 - då - i början av mars år 1975: då doog min mor - min mamma! - på lasarettet! i lidköping! - jag var däär den dagen - det ögonblicket - då han dog! - men jag bodde då vid den tiden i norra tynnered - i guldringen 32 - riksbyggen - i göteborg - jag hade redan sommaren år 1973 flyttat från lidköping... men innan jag flyttade till norra tynnered så bodde jag ett år i det bostadsområde hos den hyresvärd - där jag nu - sen i oktober år 1983 - bor... mellan norra tynnered och återflytten till det bostadsomtråde där jag bor nu - och vilket var mitt första som nykomling till gbg - så bodde jag - i jag tror det var drygt 6 år - på donsö - i göteborgs södra skärgård - där bodde jag som sambo under 'äktenskapsliknande förhållanden' och jag födde två söner med endast ett år och fem månader emellan... endast den yngre av dessa två söner är - sen den 30 november år 2006 - vid liv...

Marianne Johansson sa...

'då hon dog!' i st f 'då han dog!'...

Marianne Johansson sa...

det var nog snarare sju år som jag var donsö-bo (1976-1983)... - (det exakta datumet då min mor passed away var den 2 mars år 1975)