torsdag 8 augusti 2013

Sibelius: Symphony No. 7 / Rattle · Berliner Philharmoniker

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

varför har jag detta här på min blogg? - är det ett försök att åtminsone en smula 'imponera' på den herren som heter einar jakobsson och som har bloggen 'rapsodi' - varför ska jag behöva 'imponera' på honom? - nej! - men jag upptäcker en aning vad som finns i form a klassisk musik - men mitt sinnelag eller vad man ska kalla det är ej funtat på det sätt som det sinnelaget som han einar jakobsson har är - hans musiköra är av helt annat slag än mitt - det har jag förstått... ('har är' - är det rätt att uttrycka det så? - kanske ej - men det får stå så - ändå...)

Marianne Johansson sa...

jag vet iaf att den här dirigenten har blivit adlad - han heter alltså sir simon rattle...

Marianne Johansson sa...

'av' i st f 'a'...