fredag 8 november 2013

förnömmstig...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

förnömmstig är ett ord som liksom kommer föör mig när jag ser och hör den person som företräder socialdemokraterna... birger schlaug har använt det ordet om personen i fråga och jag tycker det ordet beskriver - på ett pregnant sätt - hur man kan uppfatta honom som person...

Marianne Johansson sa...

naturligtvis har jag ej slagit upp ordet i någon ordbok för att kolla om stavningen är den rätta... ('förnumstig' skulle jag kunna gissa mig till skulle kunna vara korrekt stavning...)

Marianne Johansson sa...

kan han denne person som företräder socialdemokratiska partiet i sverige råå föör att han kan ge ett såådant inntryck? - nej - antagligen - kan han inte alls råå föör det... han är hann (=han) - med siina - just för hånnom - individuella föörutsättningar...