söndag 16 augusti 2015

födelsedag...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

efter nyss via webb tv ha avlyssnat intervjun som rickard olsson hade i går i tv programmet 'sommarkväll med rickard olsson' och jag snappade upp att barack obama tydligen har födelsedag på exakt samma dag som fredrik reinfeldt - så har jag nu googlat och kunnat konstatera att det skiljer exakt 4 hela år mellan barack obama och fredrik reinfeldt... obama föddes år 1961 ( - som min ende systerson... - i hans fall den 15 augusti) och fredrik reinfeldt år 1965 (samma år som maja lundgren föddes - und zwar i hennes fall den 18 mars...) - dessa tre - ursäkta: det blir visst fyra - när jag räknar med maja lundgren - en 'gammal' bloggkontakt jag haft ett antal år - nämnda personer befinner sig alltså i en generation under den som jag befinner mig i... - själv blev jag ju född redan år 1942... (rickard olsson sjäv - härstammande från gävle - är visst 48 år har jag för mig han sa i ett av 'sommarkväll med rickard olsson' programmen... kan ålder ha viss betydelse? - ja - jag tror faktiskt det...

Marianne Johansson sa...

(själv blir jag om 3 månader och en dag as much as 73 år! - that much? - ja - apparently...)

Marianne Johansson sa...

f'låt! - jag råkade visst glömma att nämna att det gemensamma födelsedagsdatumet var - är: den 4 augusti för den nuvarande presidenten i usa - barack obama - och - alltså - samtidigt - även - för den förut varande statsministern - und zwar för Konungariket Sverige: fredrik reinfeldt... (den 16 augusti år 2014 - alltså för - i dag - exakt 1 år sen - så höll denne fredrik reinfeldt ett speciellt tal på norrmalms torg: "Öppna Era Hjärtan!" talet! - kommer han månne att gå till historien pga av detta tal? - who knows?) (månaden efter - september förra året - kände han sig tvungen att avstå från att vara statsminister framjeent... han ägnar sig nu - i stället - åt yrket 'författare'...)

Marianne Johansson sa...

tack för att jessica kihlström födde min sonson för i dag exakt 4 år sen!