söndag 18 juli 2010

producent...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag - en producent - en denna min blogg producent - att jag har kommit så långt i mitt liv - så långt att jag upptäckt allt som you tube har att erbjuda - inte lite - nej tvärtom en outsinlig källa... - när jag var vik sekr på sveriges radios musikavd (på 7:e våningen) i sthlm sommaren 1963 - då jag bodde i upsala - ö ågatan 11 - och pendlade med tåg fram och tillbaka varje dag - då var karl-erik welin producent därstädes - apropå ordet producent ... - vilken koppling! - långsökt? - ja kanske - i både tid och rum och i förhållandena f ö - men jag känner mej faktiskt som en producent av innehållet i min blogg - som tack vare you tube har 'oändliga' möjligheter för mej att bara ösa ur...

Marianne Johansson sa...

inte längre - någon har satt stopp för mina möjligheter på you tube...

Marianne Johansson sa...

det nämnda stoppet var - glüclicherweise - bara tillfälligt...

Marianne Johansson sa...

det fanns alltså då - sommaren år 1963 - då jag hade en vikariatanställning på sveriges radio i stockholm - musikavdelningen därstädes - någonting som kallades producent - något som jag såsom varande en liten bortkommen nyss sekreterarutbildad nolla upplevde som något mycket fiiint och - sort of - ööverlägset... - i alla händelser - sort of - in comparison to - d.h. i jämförelse med - en så - sort of - obetydlig typ som 'moi'... - nu - alltså - 51 år - senare - känner jag mig nästan - långt ifrån heeelt - men nässtan - lika - sort of - betydelsefull - som de eminännta perschoonerna däärstädes och dåå för tiiden... visserligen of quite another kind... men för miig känns detta som the right kind... äntligen i mitt liv känner jag en sorts 'fulfilment' - skaparaktigt - tack vare you tube - och mina bloggar... och alltihop är gratis - vilket passar - sort of - lilla 'moi' perfekt... - men - egentligen - handelt es sich bara om insamling - jag - sort of - samlar in - för över - till egen/egna bloggar det som andra har producerat... ibland 'författar' jag även något litet - oftast litet - men - mitunter - något lite längre - kommentarsmnässigt...

Marianne Johansson sa...

'kommentarsmässigt' i st f 'kommentarsmnässigt'...