fredag 15 november 2013

sen en tid tillbaka...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

sen en tid tillbaka - kanske snart ett par år sen eller så - så kollar jag varje dag carina rydbergs blogg... hennes senaste inlägg - av gårdagens datum - är intressant... - via detta hennes inlägg på hennes blogg kan man oxå komma in på krönikören marcus birro's krönika i expressen... - både carina rydbergs 'syn på saken' och marcus birro's dito är 'tankeväckande'... - kommer ej på något bättre uttryck - någon bättre benämning - för det jag - sort of - upplever när jag läser dessa båda två personligheters olika 'syn på saken'...

Marianne Johansson sa...

skulle jag oxå - även 'lilla jag' - 'moi' - ha en 'syn på saken'? - just denna speciella 'sak' - 'angelägenhet' - 'männischo-syn' eller 'religion'? - what ever to call it... nej jag avstår... ibland känns det som det bästa alternativet - detta - att - helt enkelt - avstå...- men jag har ju - faktiskt - ej aVSTÅTT FRÅN ATT SKRIVA AV MIG PÅ DETTA MITT SPEciella sätt - på min alldeles 'egna' blogg... - well - that's 'my way'... - olika personer - har olika sätt och olika förutsättningar - både carina rydberg oich marcus birro är författare - jag ej - kommer heller att bli - dels pga av min höga ålder - 71(!) år - dels pga av en massa annat...