söndag 16 mars 2014

har just...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

har just läst carina rydbergs senaste ord på sin blogg - orden om karin boye... - kan inte annat än instämma i det hon säjjer... jag brukar så gott som dagligen kolla hennes blogg - och det är långt ifrån alltid som jag tycker precis så som hon tycker... men vad gäller de odödliga orden av karin boye - och hur dessa ord nu får en chans att 'leva vidare' - eller hur man ska uttrycka det... ja när jag läste den ständige sekreterarens ord så var jag ej helt övertygad om vad som skulle anses vara det rätta... men nu när jag läst carina rydbergs ord så vet jag att det som den ständige sekreteraren sa - de orden hans är ej värda speciellt mycket - i jämförelse med de ord som carina rydberg 'använt sej av'... (karin boye som ligger någonstans - på/i den kyrkogård där även lilla jag - men till kroppen ganska stor - kommer att - inte invid karin boye - men väl invid min förstfödde son - kommer att ligga...)