torsdag 14 juni 2012

Ulf Christiansson - Ovan Där

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag anser mej ej vara 'ateist' - men det känns - trots det - som det är graven - rent konkret - som är närmast - alltså ej det som kallas 'ovan där'... vad nu 'ovan där' är f'nåt... man kan väl - redan nu - förstå 'ett och annat' - som - t ex - att allt får man liksom igen: 'alles was auf dich zukommt ist ein echo von all dem was von dir ausgegangen ist'... alltså innan graven så får man liksom igen allt - och detta kan man rent konkret komma till insikt om redan i jordelivet - alltså det liv som är ovan jord - så länge som nu detta 'ovan jord liv' får lov att 'fortlöpa'...

Marianne Johansson sa...

ulf christiansson föddes den 27 december år 1949 - han är alltså 7 år yngre än 'moi'...

Marianne Johansson sa...

denne ulf christiansson är av samma 'årgång' som både birger schlaug - som föddes en 29 januari år 1949 - och 'the foreign minister of sweden' - 'the Secretary of State of Sweden' - carl bildt - som blev född den 15 juli år 1949... (även min äldsta systerdotter är av samma årgång - hon blev född den 31 maj år 1949...)

Marianne Johansson sa...

själv är jag av samma årgång som - t ex - peter handke - alltså årgång -42...(även är jag - enligt uppgift - av samma årgång som johnny söderbergs fader...)(johnny söderberg - som jag för några år sen hittade på maja lundgrens blogg - är av årgång -64 - och maja lundgren är av årgång -65...)