lördag 17 juli 2010

Människorna/Homo Sapiens

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- these tracks - having been 'on track' - as a tram driver - for 16 long years - november 1986 - november 2002 - men det här handlade - handlar - ju om människor - mmmäännnischoornaa... - ja maskiner och människor är olika - går maskiner och människor att öht jämföra - med varandra?

Marianne Johansson sa...

- jag saknade mmmännnischoor - det kan jag öppet erkänna - jag saknar fortfarande mmännischoor ... ögon - mmännnischoors öögon - vad säjjjer - egentligen säger - männischors ögon - obestämd form - annars hade jag sagt männischorna - men det sa - sade - jag inte - utan endast männischor - i allra största allmänhet - inga bestämda - endast vaga - obestämda- konturlösa - männnischor... (en gång - hösten 2007 - trodde jag nästan att - jag - oxå skulle kunna bli en estrad poet - en poetry slam poet - jag var då mer än en gång på cafe hängmattan och lyssnade och applåderade och röstade...

Marianne Johansson sa...

dock sa han peter ingestad - även gåendes under benämningen kraxpelax - att han tyckte att jag skulle skriva skönlitterär prosa - talangen har jag sa han - jag kan omöjligt tro att det skulle vara sant - jag kan inte skriva skönlitterär prosa - han jämförde mig med storheter som joyce och henry miller - tror jag det var - på newsmill i höstas - medvetandeströmframställning kallade han det - ja han vet en massa han peter ingestad - men jag kan inte ta det på allvar det han sa att han tyckte jag hade en talang - att medvetandeströmsmässigt skriva ner det jag direkt tänker - ja det jag skriver - på det sättet jag uttrycker mej - liknar nog ingen annans - det kan jag nog själv tycka - jag är unik i mitt uttryckssätt - men om det skulle ha något som helst värde? - ja för mig själv! - som terapi! - men för någon annan? - för andra? - betyder det jag slänger ner snabbt någonting öht? - men att han peter ingestad sagt det han sagt - om det var ironiskt menat - för att se om jag var så dum så jag skulle gå påt - han peter ingestad uppskattar ju oerhört mycket lars gustafsson - vilket jag inte gör - så man kan ju förstå ett och annat - bob hanssons sätt att vara - han kommer ju liksom jag från arbetarklass - tilltalar mej dock - det kan jag öppet erkänna...

Marianne Johansson sa...

17 juli år 2010 ja då var det väl sommar - almanacksmässigt - antagligen även väderleksmässigt... nu är det - den 25 mars år 2012 - 'sommar' - vi har ju den gångna natten gått över till 'sommartid' - den gångna natten blev en timme kortare än nätterna innan - längdmässigt... - men våren då? - kommer inte liksom 'våren' innan detta som kallas 'sommar' kommer - jo rätteligen... - förresten vad vore livet utan årstider?

Marianne Johansson sa...

jag skrev om maskiner - en gång i tiden - det var när jag - under 8 år - 1965-1973 - var korrespondent - tysk sådan - på/vid lidköpings mekaniska verkstad ab... - det var mest 'spitzenlos-rundschleifmaschinen' det handlade om...

Marianne Johansson sa...

alla dessa männischors ögon man här kan se har vad jag tror mig förstå tvåå ögon att see med... själv har jag - lilla 'moi' - blott ett öga att se med - sen några år tillbaka... men innerligt tacksam är jag - in der tat - för det enda - det högra ögat - som jag immer noch kann see med! tack!

Marianne Johansson sa...

i februari år 2018 blev jag opererad i vänstra ögat och har alltsedan dess två stycken ögon att se med...