torsdag 7 juni 2012

Åsa Moberg

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denna dam - åsa moberg - föddes i piteå - några år efter det att jag blev född - min födelseort var dock ej piteå utan lidköping - sen finns ju - självklart - en massa andra olikheter...

Marianne Johansson sa...

i 'moraltestet' - i sr.se/p3/christer - den 11 maj år 2011 - fick åsa moberg betyget 'en fyra' av bengt brülde...

Marianne Johansson sa...

hennes födelseår var/är: 1947! (mitt: 1942!)

Marianne Johansson sa...

jag har för mig att jag via ngt jag tagit del av ngn gång kommit underfund med att hennes far ej var en simpel fabriksarbetare - ngt som min far var - han - min far - arbetade i 50 år plikttroget på tändsticksfabriken i lidköping... (utgångsläget för mig - med min sociala bakgrund - var/är alltså ej likartat - så skulle man kunna säga...)