fredag 8 juni 2012

Göran Lambertz - 819 mb

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denne intervjuare - som kanske har spanska som modersmål? - uttalar efternamnet utan 'z' på slutet - precis som om han hette 'lambert'.... jag kan konstatera att denne göran lambertz födes en februaridag i kisa i östergötland - även min far föddes en februaridag i kisa - nämligen år 1897 i koppetorp - ulrika - kisa... - göran lambertz 53 år senare - den 17 februari år 1950... (anledningen till att jag kom in på denne lambertz - var att jag blev nyfiken på om det kunde finnas släktskap mellan lars lambert - född i linköping 20 augusti 1942 - och denne f d justitiekansler - men jag kunde ej finna någon sådan uppgift...)

Marianne Johansson sa...

'föddes' i st f 'födes'... (min far föddes inte exakt på samma februaridag som denne 53 år yngre kisa-födde göran lambertz - min far föddes den 28 februari...)(f ö kan jag konstatera att denne f d justitiekansler lars lambertz är drygt 7 år yngre än 'moi'!)(han är ungefär gleichaltrig mit birger schlaug - född den 29 januari år 1949...- det skiljer endast knappt ett år mellan dessa båda herrar - som alltså birger schlaug är äldre...)

Marianne Johansson sa...

det tycks som om jag är åldersfixerad - liksom att jag hakar upp mig på ålder - födelseår och datum... - ja jag blev av johnny söderberg på hans blogg 'stationsvakt' en gång uppmärksammad på faktumet att jag faktiskt är född samma år -42 som hans far - själv blev han visst född i augusti år 1964 - han är alltså nästan 22 år yngre än 'moi' - och jag skulle ju rent åldersmässigt ha kunnat vara hans mor - det var väl det han på ett fint sätt ville försöka få mig att förstå - ja jag hade faktiskt - i mitt spontana sätt och i glädjen att ha upptäckt en bloggare jag tyckte verkade intressant glömt bort min egen höga ålder - sånt kan hända ibland när man sitter vid datorn och ingen märker hur gammal och eländig man ser ut - och oxå ofta känner sig - men det är ju bra att bli påmind om verkligheten ibland...