lördag 9 juni 2012

inget för mej...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

inget för mej! - vad menar jag? vad syftar jag på? - jo 'fotboll' - eftersom ointresset från min sida när det gäller fotboll är 100%-igt så har jag inga som helst svårigheter att avstå från att föra över dagens 'produkt' på birger schlaugs blogg till min blogg... ps: vad jag tror mej ha förstått så är även min 'idol' noam chomskys ointresse för fotboll 100%-igt... (hon den starkt mascara-användande mona sahlin uppvisar oxå här en stor olikhet med mej - eftersom hon tydligen gillar fotboll mycket starkt... eftersom min första kommentar på birger schlaugs blogg innehöll ordet noam chomsky - och han inte brydde sej att kommentera det jag skrev på hans blogg öht - så ... vad ska jag säga..... när han sen inte ens brydde sej om att tillåta publicering av min andra kommentar på hans blogg - så vad ska jag tro - jag tog bort min den kommentar jag gjort med nämnande av noam chomsky - det var angående afghanistan-kriget - 'stoppa fiaskot i afghanistan!' så löd rubriken på det hans inlägg på hans blogg som jag alltså dristade mig till att skriva en liten personlig kommentar till - på - på hans blogg - sen jag nyss upptäckt att han hade - har - en blogg - det var genom ett 'striptease' inslag - SVT - med birger schlaug - om palme mordet - som jag råkade få tag på via you tube och 'blogger dela' - som jag googlade på birger schlaug och upptäckte - till min stora glädje - denna 'tungviktare' - inte rent kroppsligt viktmässigt - även om han kanske även i det avseendet inte direkt är av det mest lättviktiga slaget - utan hans engagemang i det som är väsentligt - dock: en besvikelse för mig är detta hans 'engagemang för fotboll' ... - han har ju tydligen en del gemensamt med mona sahlin i detta fotbollsintresse - liksom med många andra - dock hör jag till de undantagen - de mänskliga undantagen - som ej är ett dugg intresserade av fotboll - ej heller min far var det ringaste intresserad av fotboll ... det är olika för - med - olika männischor - det är uppenbart...