lördag 9 juni 2012

Kleine Kräuterkunde: Brennnessel

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

harry martinsons självbiografiska verk 'nässlorna blomma' utkom år 1935... (en association jag får...) (själv utkom harry martinson ur ett modersliv - ur en livmoder - den 6 maj år 1904 - dvs året efter det att min moder utkom ur en livmoder - vilket var den 22 september år 1903... alltså drygt 7 månaders åldersskillnad mellan harry martinson och min mor ebba skoglund gift johansson - martinson överlevde min mor med nästan 3 år ... - min mors levnadslängd blev 71 år och 5 månader lite drygt - harry martinsons levnadslängd blev 73 år och 9 månader- alltså 2 år och 4 månader längre levnadslängd än min mors...

Marianne Johansson sa...

naturligtvis har aldrig dessa två personer jag här omnämner träffats... det är bara jag som gör mina speciella spontana jämförelser...