tisdag 5 juni 2012

Prinsessan Madeleine och Jonas berättar om förlovningen

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

en avlägsen - mycket mycket avlägsen koppling - men dock - jag tror han - den dåvarande prinsessfästmannen - arbetar som affärsjurist på vinge advokatbyrå - jag arbetade en gång i tiden under ett par månader våren och försommaren år 1974 hos vinge & ramberg advokatbyrå - på karl gustavsgatan - och personen jag arbetade för var ingen mindre än advokat kurt mark - jag sade dock - som jag tror till hans stora förvåning och kanske besvikelse? - frivilligt upp mej när jag istället fick en plats som sekr på handic bolangen i v frölunda... - jag har dock fått en aningens inblick i hur det kan vara på en så fin advokatbyrå som vinge & ramberg - egentligen något som var alldeles för fint för mig... innan dess hade jag i ett halvår varit telexoperatris - ett halvårsvikariat på ahlsell & ågren på marieholm - ja den relativt sett korta anställningen som advokatsekreterare för advokat kurt mark hos vinge & ramberg advokatbyrå var alltså min anställning numero 2 i den stora staden göteborg - jag kom ju från den lilla staden lidköping...

Marianne Johansson sa...

det advokatsekr jobbet jag hade var även det - liksom telexoperatrisjobbet - ett vikariat... men telexoperatrisjobbet sade jag inte upp mej ifrån innan det upphörde efter sex månader - jag hade väl innerst inne hoppats att jag efter de sex månaderna skulle bli erbjuden någon form av ytterligare anställning - men det blev - alas! ej så...

Marianne Johansson sa...

det var alltså affärsjuridik det handlade om hos vinge & ramberg advokatbyrå... (ett ämne - affärsjuridik - som ej intresserade/intresserar mig ett jota - om jag ska vara uppriktig...)