lördag 9 juni 2012

A video postcard from Jørgen Leth & Asger Leth

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denne jörgen leth fyller visst 75 år denna månad - ngt som jag fick reda på via thomas nydahls blogg...

Marianne Johansson sa...

thomas nydahl fyller denna månad blott 60 år - (själv fyller jag 70 år i år - men först i november...)

Marianne Johansson sa...

han säger - hör jag: ..."will end shortly..." - yes: I would say: more or less shortly... life - this life - on this earth - will end - more or less shortly... when will this - for instance m y life - end? - the answer is: more or less shortly...

Marianne Johansson sa...

jag tycker mig kunna konstatera att det är en dansk som talar engelska...

Marianne Johansson sa...

denne dansk - jörgen leth - som jag up till now inte hade en aning om existerade - jag är - till skillnad mot t ex thomas nydahl - en obeläst och oberest för att inte säga - åtminstone jämförelsevis - obildad 'human being'... men ett och annat kan man ju få tips om via hans - thomas nydahls - blogg 'vaka över ensamheten' - om denne - som det står på wikipedia - 'oerhört beläste' - skåning har någon akademisk titel eller ej det vet jag ej - kan han vara självlärd? - har han helt på egen hand - av eget intresse tagit till sig så mycket? - ja jag är imponerad! - dock vet jag inte om han har - vilket jag har - upptäckt noam chomsky... det vet jag ej - dock har jag ej läst ngt av noam chomsky - men via you tube kan man höra mycket av det han säger - jag är inte mycket för att läsa - men tycker det är kul att hitta 'saker' via you tube - och detta har endast pågått de senaste två åren - innan visste jag banne mej inte mycket... ('du är rätt bra på att hitta saker' - så tror jag johnny söderberg sa ngn gång i början av vår bloggbekantskap...)(ja jag tycker oxå själv att jag är rätt bra på att hitta saker...)