lördag 28 januari 2012

"hjälp"...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

om jag någon gång - trots min höga ålder - 70(!) i år - skulle kunna tänka mig att "skriva en bok" - så skulle jag kunna tänka mig att "betitla" den "hjälp" - utan utropstecken efteråt - den boken skulle kunna innehålla mycket... - sannolikheten att jag skulle skriva - och på ngt sätt 'utge' - en sådan 'produkt' är obefintlig - åtminstone till 99,99% obefintlig... (men att jag kommer att dö - sooner or later - den sannolikheten är faktiskt till 100% säker - så säker är den - just den sannolikheten - är det en tröst?)

Marianne Johansson sa...

det blev två citationstecken för mycket i rubriken - jag hade ju inte behövt sätta ut citationstecken själv - dom tecknen kommer visst automatiskt - vad jag tror mig kunna förstå - nu så här efeteråt...

Marianne Johansson sa...

'efteråt' i st f 'efeteråt'...

Marianne Johansson sa...

det jag skrev beträffande citationstecken runt ordet 'hjälp' - det stämmer när jag ser på hur det ter sig - ser ut - när jag går in på 'utforma' - men här på bloggen är det ju rätt... alltså ej dubbelt upp med citationstecken - en gång för mycket! - utan - precis så som det ska vara - så som jag hade tänkt att det skulle vaa!

Marianne Johansson sa...

nä: jag kommer aldrig nåågonsin att skriva någon book - men det hääringa som jag - rent spånntaant - emellanåt - skriiver på bloggen kan ju - sort of - om man vill - betracktas som min speciella - sort of - 'bok'... men ejännntligen är det ju ej något såådant som 'bok' - ejännntligen ej! (de gjorda feelstavningarna är meedvetna... ifall Någon skulle unndra...)