tisdag 31 januari 2012

tycka synd om'en (= om honom)...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ska man jööra det... - tycka synnd om'en - om honom - - vem åsyftas? - jo: han åsyftas - han som har bloggen 'vaka över ensamheten' - denne person thomas nydahl har jag skrivit om här på min blogg förut... jag har 'upptäckt' honom på bloggen - blogglistan hos - 'aud djupaudga' - vilken jag i sin tur upptäckte via den blogglista maja lundgren hade tidigare - numera har hon ingen blogglista alls - denne thomas nydahl har alltså totalt nonchalerat mig - inget svar - ingen reaktion - öht fick jag på det mejl jag skickade honom för någon tid sedan - men på wikipedia står det att han 'är oerhört beläst' - inte vem som helst har ngt sådant stående om sig på wikipedia - jag har fått intrycket av/om honom att han anser sig vara förmer än andra - stackars honom - han kan inte ha det så lätt...

Marianne Johansson sa...

det var alltså inte i anledning av att köpa någon av hans böcker som jag skickade ett mejl till honom - det var bara informationsvis att jag på min blogg citerat det han själv skrivit om sig själv i boken 'författaren själv' - han är bara ute efter kontakter = kunder - han är i behov av pengar tydligen - det intrycket har iaf jag fått efter att nyss ha läst hans blogg ... ja han har väl ännu ej fått sin ålderspenion - vilket jag har - gott sei dank! - eftersom han är född juni 1952 - men hans uppfattning om sig själv är iaf vad jag tror mig ha kunnat förstå ej ringa - han anser sig själv vara en stor författare - vilket han kanske oxå faktiskt är! - och att han är en mycket kulturell person därom råder ingen som helst tvekan - han - till skillnad mot mig - skulle antagligen utan vidare kunna presentera sig som 'författare och klturskibent' - ngt som jag i presentationen här på min egen blogg inte har gjort - utan precis raka motsatsen "jag är ej författare - jag är ej kulturskribent... - vem är jag då? - ee männscha bara... - as simple as that? - YES!" - han thomas nydahl och jag är uppenbarligen en aning olika... (naturligtvis - om sanningen skall fram - och varför skall den det inte? - så skulle jag naturligtvis mer gärna ha velat haft chans att vara både författare och då helst poet! - och kulturskribent - men min bakgrund - mina föräldrar - och... vad ska man mer räkna upp (?) - har gjort att detta för mig inte ens kunnat vara en dröm - det är alltså högst - eller åtminstone en aning - olika för olika - that's a fact!

Marianne Johansson sa...

'kulturskribent' i st 'klturskribent'...

Marianne Johansson sa...

jag har alltså häromdan raderat en hel del - bl a det jag under rubriken 'thomas nydahl' skrivit - och bl a det jag återgett från boken 'författaren själv'... jag tycker f ö att det fortfarande verkar som om han vill att man ska tycka synd om honom - jag kollar varje dag på hans blogg - än så länge har han inte stängt den för läsning... jag har aldrig ens försökt att göra någon kommentar på hans blogg...

Marianne Johansson sa...

att han kan uttrycka sig språkligt bättre än de flesta andra - ja det betyget kan jag utan vidare ge honom...

Marianne Johansson sa...

jag skrev visst den 17 augusti 2013 att jag aldrig ens försökt att skriva någon liten kommentar på hans thomas nydahls blogg... jag har - faktiskt - skrivit två små kommentarer - det var i höstas någon gång... men sen tog jag självmant bort mina kommentarer... jag insåg - gott sei dank - att jag ej hörde/hör hemma där på hans blogg... detsamma har jag gjort på einar jakobssons blogg - 'rapsodi' - någon gång tidigare i år - och alldeles självmant därefter tagit bort det lilla av mig kommentarsmässigt 'producerat' - då jag kom till insikt - alldeles av egen förmåga - att jag ej hörde - hör - hemma därstädes... det är tur att man har förmåga till insikt - att kunna komma till insikt om den egna underlägsenheten...