måndag 30 januari 2012

vikten av att tänka själv...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

detta inlägg med rubriken 'vikten av att tänka själv' - som är det senaste på axess-bloggen - författat av johan lundberg - gick ej heller detta att föra över till min blogg - via 'B' - dvs Blogger - inte heller igår gick det - men det gör mig inte så mycket - men eftersom axess-bloggen finns med på blogglistan hos 'aud djupaudga' vilken lista jag kollar upp flera ggr dagligen - så kunde jag gå in och läsa det han skrev idag - det han skrev idag var på ngt sätt tyckte jag lite bättre än det han brukar skriva annars ...

Marianne Johansson sa...

två punkter liksom berörde mig direkt - dels 'vikten av att tänka själv' - jag har i någon kommentar - jag tror det var på maja lundgrens blogg en gång - sagt att min far lärde mig att tänka självständigt - ngt som jag iaf inbillar mig att jag kan - men det är ju klart helt utan påverkan från andra är man väl aldrig - det andra är strindberg - jag kommer ihåg att jag i en kommentar hos 'conny-tankar' för rätt länge sen - skrev att jag lutar mer åt det strindbergska än åt det selma lagerlöfska hållet - nåt sånt - det är ngt med den däringa damen från värmland som inte tilltalar mig - rent intuitivt känner jag med en gång - näh - det kan kvitta! - det handlar nog om "personkemi" - detta som man kan kalla personkemi men som egentligen kan täcka in precis vad som helst som man kanske inte annars kan fånga in med ett enda ord...

Marianne Johansson sa...

inte bara min far utan även min mor kunde tänka självständigt... jag bråss ('brås'?) både på min far och min mor... och detta är jag - innerst inne - tacksam för...

Marianne Johansson sa...

'aud djupaudga' var en blogg... det är nu väldigt längesen det öht gick att komma in på den bloggen... endast 'inbjudna' får tillåtelse att komma in på den bloggen - så har det stått som upplysning - nu och sedan mycket länge... (but who cares?)