söndag 29 januari 2012

kändisar ska få oss att videoblogga...

12 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"nu ska den svenska kändisvärlden få svenskarna att börja videoblogga i mobilen - artisterna pernilla wahlgren och erik saade - konstnären dan wolgers och hollywoodfrun maria montazami är några av de 25 kända namnen som startade videoblogg på fredagen - den 8 oktober år 2010 - allt presenterat med en presskonferens på dramaten...

Marianne Johansson sa...

- pr-evenemanget kan ses som ett tecken på att app-industrin - programtillverkningen för den nya generationen mobiler - gått in i en ny fas - med hjälp av kända namn och några av landets mest lästa bloggare vill det svenska företaget ironroad - som skapat applikationen - få oss alla att börja skicka filmklipp till varandra lika självklart som vi sms:ar...

Marianne Johansson sa...

- 'det här blir ett experiment - direktkontakten med mottagarna kan leda till vad som helst' - säger dan wolgers - som en av landets mest populära bloggare är hugo rosas mer erfaren av mediet - 'jag har jobbat mycket med filmklipp i min blogg - men nu kan man filma och publicera ett klipp från mobilen direkt - det här är bara början när det gäller rörliga bilder på bloggen' - säger han" / torbjörn ivarsson - Dagens Nyheter av den 9 oktober år 2012.

Marianne Johansson sa...

OBS: av misstag skrev jag innevarande årtal - alltså år 2012 - det skulle vara år 2010! - alltså DN av lördagen den 9 oktober år 2010! (en 'återvinningstidning' jag just börjat kika i...)(jag har många 'återvinningstidningar 'på tur' - som liksom bara väntar på att jag ska ta del av dom...)

Marianne Johansson sa...

beträffande detta jag nyss citerat från DN av lördagen en 9 oktober år 2010:

Marianne Johansson sa...

'den' i st f 'en'...

Marianne Johansson sa...

detta är alltså min kommentar till det nyss citerade från DN den 9 oktober 2010:

Marianne Johansson sa...

kändisar som förebilder - that is blog wise - är inte jag en förebild!? - blog wise!? - borde inte fler göra som jag? - sort of använda bloggen som ett universitet! - i mitt fall helt efter mina egna intressen!

Marianne Johansson sa...

en jag tror ej att jag kan inbilla mig vara en förebild för någon überhaupt...

Marianne Johansson sa...

detta jag här gav uttryck för = endast en 'förflugen' tanke - nichts anders/anderes...

Marianne Johansson sa...

'men' i st f 'en'...(alltså i bejynnelsen av kommentaren kl 23:21 den 29 januari år 2011...)(jag veet att rätt stavning är 'beynnelsen' -ifall Någon skulle unndra...)(de felstavningar som kannsche kan observeeras av Någon är alltså av mig meedvetet - högst meedvetet - gjorda!)

Marianne Johansson sa...

oj! - det blev visst - av misstag - fel: det boorde ha stått - 'rätteligen': "(jag veet att rätt stavning är 'begynnelsen' - ifall Någon skulle unndra...)