tisdag 12 juni 2012

MaximsNewsPEOPLE: UN PEACEKEEPING & WOMEN: Amb. PIERRE SCHORI, FRIDE PT 1

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

denne herre - skåning? - föddes i oktober månad år 1938 - den man jag fick två söner tillsammans med - på donsö - är - även han - född i oktober månad - dock så mycket som hela 5 år tidigare än när denne skåning föddes - denne skåning är en 'scholar' - vilket ej den man var/är som jag fick två söner tillsammans med - varav den förstfödde - alas! - sen den 30 november år 2006 ej mer finns i livet - utan ligger - sen den 28 december år 2006 - och ruttnar i en gammal begagnad grav på östra begravningsplatsen - spv hpl stockholmsgatan...

Marianne Johansson sa...

ej heller jag är någon 'scholar' - långt därifrån... förutsättningar är olika för olika att liksom bli nått - något - jag har iaf - via you tube - lyssnat en hel del de senaste åren på en 'scholar' - nämligen noam chomsky... (jag har inte ens en fil kand att 'skryta med' - ngt som t ex adam cwejman har - jag har bara vissa poäng i tyska att 'sort of' 'skryta med' - om dät nu är ngt att 'skryta med'...)

Marianne Johansson sa...

man kan undra varför jag i hela världen associerar till en sån kille just här och nu - jo det finns en liten - kanske långsökt association - eller icke-association - jag är i jämförelse med en sådan som han en 'white trash' - ngt som han skrev efter en kommentar jag skrev en gång efter ett hans inlägg på newsmill - vilket han sen efteråt - kanske i 'eftertankens kranka blekhet' - tog bort... jag vet att det finns sånna som anser sig vara förmeer än andra... jag hör till kategorien 'those without a voice in society' - vilket ej denne unge herre gör - han har 'a voice in society' - men så har/hade han ej heller en far som föddes år 1897 i koppetorp i östergötland och som hela 50 år arbetade på tändsticksfabriken i lidköping - alltså 'fabriksarbetare i hela 50 år! - förutsättningar är olika - that's a fact! ps: som ett curiosum kan jag dock nämna att min far var - trots att han var en enkel fabriksarbetare - trots det! - folkpartist - han röstade aldrig på ngt annat parti - förutom folkpartist så var han även i hela sitt liv baptist - det kanske säger en del om honom - och kanske oxå - indirekt - ngt om mig - beträffande mitt sociala arv...

Marianne Johansson sa...

denne adam cwejman hade förmånen att vistas på det dagis där mina barn ej fick förmånen att vistas - när jag nyss flyttat hit - där jag fortfarande sen okt 1983 bor - var jag - tillsammans med mina små pojkar/söner - på besök på dagiset härstädes - men dagisföreståndarinnan lät ej mina barn få chans att vistas där... hade dom fått det så kanske det hade kunnat bli annorlunda med ett och annat... det blev i stället så att de av mig födda sönerna - med endast ett och fem månaders åldersskillnad - fick lov att bo kvar hos sin far på donsö - och min äldste son flyttade till mig strax innan han skulle fylla 13 år i januari år 1992 - denna min förstfödde son - ligger - sen den 28 december år 2006 - och ruttnar i en gammal begagnad grav på östra kyrkogården - östra begravningsplatsen - inte långt ifrån 'Kåken' - 'Kulturhuset' härstädes - vilket 'hus' vi - han - min förstfödde son och jag - hade viss kontakt med - men alls inte fick någon som helst relevant hjälp ifrån - han blev illa behandlad - så som jag upplevde det - och fortfarande i minnet upplever det - blev förpassad till gatenhjelmsskolan av kurator siv granberg i oktober år 1993... olika är ödets lotter för olika... är detta 'surt sa räven om rönnbären'? - eller vad är det här f'nåt? - egentligen!? - ja det kan man fråga sej!

Marianne Johansson sa...

födelseprocessen ägde ej rum på donsö utan på mölndals bb... det var det vanligaste stället för dom som bodde - bor - på donsö att anlita för födelseprocesser...