måndag 11 juni 2012

Spårvagn Linje 8 ( Tram line 8 in Gothenburg) hela turen på 12 minuter

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

det var faktiskt kul att köra spårvagn - jag gjorde det i hela 16 år - från november 1986 då jag började spårvagnsförarutbildningen - som varade i jag tror det var 7 eller 8 veckor - och sedan som mer eller mindre 'fullärd' - vilket man egentligen aldrig kände sig som - spårvagnsförare - fram till november år 2002 - då jag sjukskrev mej själv - jag blev sjukpensionär den 1 februari år 2004... - det var en tjusning att liksom sväva fram på spåret... - många tyckte att det bästa med jobbet var kamratskapet - ja det fanns ju många förare att sort of känna gemenskap med - vi delade ju alla samma arbetsvillkor...

Marianne Johansson sa...

vid tidpunkten 02:16 blir det plötsligt stopp! - varför?

Marianne Johansson sa...

nu andra 'körningen' stoppade filmen på 02:41 - varför? - kanske går det bättre om man kollar på you tube - emellertid så går det ej så snabbt som på 12 minuter från frölunda torg till angered centrum - från gamlestadstorget till angereds centrum - alltså på 'snabbspåret' - så går resan på 12 minuter - 6 minuter till hjällbo och 6 minuter till AC = angered centrum...

Marianne Johansson sa...

nu - denna körningen - var det inget stopp på vägen - hela körningen fick jag uppleva - och allt kändes väldigt bekant...

Marianne Johansson sa...

återijännkänning - helt klart - hur många ggr har jag ej kört denna sträcka - massor av gånger...