söndag 8 januari 2012

Ann Heberlein talar om lycka

9 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag frågar mig - vad vore hon utan!? det röda! läppstift!? - som hon alltid så rikligt begagnar sig av - vad vore hon utan? - jag tycker hon borde schämmas p g a att hon begagnar sig av rött läppstift så oerhört mycket som gör - jag skulle schämmas ...

Marianne Johansson sa...

hon har inte samma uppväxt som jag har haft - med en far som var baptist och som sade till mig att han tyckte det var bättre att jag inte använda mig av läppstift - vilket jag ej heller gjorde efter det han sagt det till mig...

Marianne Johansson sa...

hon gör alltså mig besviken genom sitt sätt att sminka sig...

Marianne Johansson sa...

men hon visar alltså vem hon är - genom sitt sätt att sminka sig - och uppenbarligen tycker hon att det sättet att visa upp sig inte är ngt att schämmas för - det är ju just så hon uttrycker det - hon veet alltså vem hon äär - och hon viisar det oxå - jag - å min sida - tror att jaag veet vem jaag är och jaag är definitivt ej sånn som hon...

Marianne Johansson sa...

hon mona sahlin visste tydligen oxå vem hon var - är - genom sitt flitiga mascara-användande - jag fick avsmak för henne bara genom en sådan 'sak' - dessutom vad hon under valrörelsetiden yttrade i en missionsförsamlings kyrka - jag tror det var i vårgårda - att hon inte trodde på gud - och uppenbarligen var så dum så hon trodde att det skulle kunna gå hem att säga ngt sådant i en sådan kyrka.....- hur dum får man vaa???

Marianne Johansson sa...

enligt vad som framkom i ett tv program för en tid sen - 'go'kväll' - så är hon - ann heberlein - lycklig f n: - och hon ser fram emot att kommande sommar gifta sig med den hon älskar...

Marianne Johansson sa...

livet handlar väl icke om att vara - bli - lycklig... det handlar väl - snarare - om att vara förnöjsam...

Marianne Johansson sa...

f ö har jag hört att han bengt brülde - som föddes i brämaregården - göteborg - den 1 oktober 1959 - och som för några år sen blev professor i praktisk filosofi - sagt att lycka det är att leva ett ett meningsfullt liv...

Marianne Johansson sa...

'som hon gör' i st f 'som gör'... - alltså i kommentaren klockan 13:13 den 8 januari år 2012...