onsdag 18 januari 2012

lika...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ålders- och intresse-mässigt lik - ännu ingen! - jag känner mig ålders- och intressemässigt ensam (jag känner mig därför som en 'ingen' - som en 'ingen'-varelse... - ja men det är väl bättre än att vara ingen 'varelse' überhaupt - för mig själv är jag ju iaf någon - om ej überhaupt för ngn annan.... - i livet - dvs levande - är jag ju - som det verkar för mej själv iaf - immer noch - noch diesen tag - ob morgen oder übermorgen noch - das weiss ich nicht - varje dag är en nåd...

Marianne Johansson sa...

ett uttryck för min känsla - inget annat...

Marianne Johansson sa...

känslor kan man väl ha även om man är ensam - det torde väl vara en mänsklig rättighet - så som jag ser på det iaf - så länge som jag nu überhaupt kan se - überhaupt tycka ngt - überhaupt tänka ngt - 'cogito ergo sum'... (men kan ta till mig vad andra tänker och tycker - via you tube - det kan jag ju iaf...)

Marianne Johansson sa...

'ta till mig' i betydelsen lyssna på och kanske t o m samtycka - på så sätt behöver man ju inte känna sig ensam - om man via you tube kan hitta mänskliga varelser som uttrycker ngt som man själv tycker verkar väldigt vettigt och bra - att hitta mänskliga varelser som verkar vara så som männischor enligt mitt tycke borde vara - sen att man själv aldrig varit och ej heller är sån som man borde vara och egentligen skulle ha velat vara - ja vad ska man gör åt det - tillkortakommanden är bara förnamnet vad gäller det egna - den egna förmågan - alla männischor är ej kapabla - av olika genetiska - sociala - samhällsmässiga - skäl/orsaker - that's a fact...

Marianne Johansson sa...

klockan 09.11 den 18 januari år 2012 skrev jag visst något om att kunna se... numera kan jag endast se med ett öga - via et vänstra är numera helt omöjligt att se... se-möjligheten har under de senaste åren alltmer blivit försämrad - nu är möjligheten Noll! - men så länge jag - immer noch - kan se med mitt högra öga: så är jag innerligt tacksam. TACK!

Marianne Johansson sa...

'det' i st f 'et'...