söndag 1 januari 2012

Michael Parenti -- Real Democracy

7 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

"divorced from the class conditions..."

Marianne Johansson sa...

"the right to be heard..."

Marianne Johansson sa...

... alltså to be listened to...

Marianne Johansson sa...

... vill inte alla politiker bli lyssnade på?! - jo självklart!

Marianne Johansson sa...

en del är utrustade med en personlighet som gör att dom rent automatiskt blir politiker - det är något som jag har kommit underfund med - är jag en sådan? - en sådan person - med en sådan personlighet? - I would say no! - en del befinner sig hela tiden i en sorts underläge - inser helt enkelt sin litenhet - sin underlägsenhet - och inser redan från början att möjligheten att kunna ha något att säga till om är lika med noll... - jag är ej uppvuxen med föräldrar ur något högre stånd - t ex adel eller någon med akademisk utbildning - ej ens realskoleutbildning - ej ens folkskola - mer än bristfällig sådan - detta har liksom 'format mig' - jag har hela tiden en känsla av att vara i underläge - ej duga - ej vara lika fin som andra - speciellt saknar jag den intelligens som jag har förstått att det stora flertalet har... även om jag ibland - innerst inne - tycker att jag begriper ett och annat - kanske ibland t o m bättre än vissa andra... - jag har iaf - som kanske har kunnat framgå av min blogg - ett visst intresse av att taga del av det som andra har att säga - t ex sådana som vet mer än jag - men som jag kanske kan ha chans att på ngt litet sätt kulturellt berika mej lite av... jag har haft den förmånen ganska länge: att använda mej av you tube som ett slags 'universitet' för mej - men sedan en tid - alas! så har - av någon anledning - denna 'kulturella berikningsmöjlighet' blivit mig förmenad - dock ej helt - jag kan fortfarande - via google-sökning - gå in på you tube - och lyssna på en massa - men ej längre föra över till egen blogg - men jag har ju redan tillräcklingt med överföringar gjorda från you tube till min blogg kanske en del kan tycka...

Marianne Johansson sa...

det var väl bara tillfälligtvis som det ej funkade med överföringar från you tube... - numera - sen en längre tid - funkar det - TACK!

Marianne Johansson sa...

michael parenti was born on september 30 of the year 1933...