fredag 5 februari 2010

besviken helt enkelt..

15 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

är det roligt att skriva såsom varande besviken ?

Marianne Johansson sa...

man kan bli besviken på andra människor ibland - när man blir behandlad på ett sätt som man tycker att man ej borde bli behandlad på ...

Marianne Johansson sa...

*den bilden är djupt felaktig* - så sa pernilla zethraeus i gårdagens malou-program - som jag skrev om igår som ett mänskligt program - jag skrev ner dom orden precis när hon sagt dom - jag tyckte orden var tänkvärda - ibland kan man få intrycket av att andra fått en djupt felaktig bild av ett och annat - människor har olika bilder - vad är att göra åt det?

Pensionär Nisse sa...

Hej Marianne
Ja, naturligtvis har människor olika bilder. Tycker man att man själv har rätt i sin uppfattning får man förlita sig på det eller försöka få mer kunskap.
Nisse

Marianne Johansson sa...

PERNILLA ZETHRAES YTTRADE SIG UTIFRÅN DJUP ERFARENHET - HON HAR VARIT OERHÖRT ENGAGERAD POLITISKT OCH VERKLIGEN SATSAT ALLT - NUMERA LIDER HON AV NÅGOT SOM PÅ VARDAGLIG SVENSKA IBLAND BRUKAR KALLAS FÖR KRONISK TRÖTTHETSSYNDROM - FINNS VISST ETT FINARE VETENSKAPLIGT UTTRYCK FÖR DET HÄRSTAMMANDE FRÅN AMERIKAT TROR JAG ...

Marianne Johansson sa...

med anledning av att den vänlige dan sjögren i gp idag skickat mej ett mejl gick jag tillbaka till början av denna blogg och kollade lite - för att upptäcka vad det var jag hade skrivit av från honom och som han tydligen upptäckt på min blogg (!) - otroligt! - jag ser då att jag för ca ett år sen var besviken - ja det är jag mest varje dag - åtminstone en gång per dag - man har liksom inte anledning att vara glad hela tiden - men att jag blev glad åt dan sjögrens mycket vänliga mejl till mej - det är ju självklart!!! - jag har oxå en gång fått ett vänligt mejl från mikael van reis - fd kulturchef på gp - med anledning av att jag skickat ett mejl till honom på gp - med anledning av att jag skrivit av en hans artikel där som jag gillade... jag har oxå skrivit av artiklar som Britt-Marie Mattsson skrivit - artiklar som jag tyckt varit mycket bra - dock har jag ej vågat mej på att skicka e-mejl till henne om detta...

Marianne Johansson sa...

jag tror att jag oxå - förutom av begynnade alzheimer - blivit drabbad av kroniskt trötthetssyndrom... (en bidragande orsak kan vara min ensamhet - min totala ensamhet - utan ngt som helst umgänge öht och utan några vänner - ej ens en enda - öht - en annan bidragande orsak kan vara min övervikt - vilken häromdan faktiskt var så liten - totala vikten netto alltså - som 127 kilo - denna vikt blev ett litet - eller kanske t o m stort(!) - glädjeämne i min tillvaro - den upptäckten som var helt oväntad - jag har ju varit van en längre tid vid en nettovikt av drygt 130 kilo...)

Marianne Johansson sa...

även igår den 23 mars år 2012 blev jag positivt överraskad då jag upptäckte att jag netto vägde endast 127,0 kilo - utan att ens ha ansträngt mej det minsta för att gå ner i vikt - så har jag ju jämföreslevis gjort det - i och med att jag tidigare som mest vägde 135 kilo...

Marianne Johansson sa...

jag har idag sett en blåmes när jag tittade ut genom ett av mina fönster - sånt blir jag alltid glad av - igår hörde jag genom ett av mina öppna fönster en hackspetts drillande - oxå kul att höra - jag bor i ett område med mycket träd alldeles intill - naturen precis inpå - det är fint att bo så - ha möjlighet att glädjas åt naturen - t o m utan att ens behöva gå ut...

Marianne Johansson sa...

när jag häromdan vägde mig vägde jag endast 122 kilo - för ett år sen var vikten 135 kilo - och jag som inte ens har ansträngt mig för att gå ner i vikt - tänk om jag skulle ta itu med att anstränga mig - vad skull ej då vara möjligt?!

Marianne Johansson sa...

tänk om jag kunde skylla på en diagnos som 'kroniskt trötthetssyndrom'!? - jag försöker nu att skylla på en diagnos - som alltså är jag personlighetsmässigt - som jag fick av finn larsson år 2003 - det är alltid bra att ha ngt att skylla på - ngt som man själv liksom inte riktigt kan rå för...

Marianne Johansson sa...

när jag varje - mycket tidig - morron gick till vagnhallen i norra gårda - då på den tiden - under rätt många år - var jag nere i en vikt av 112,5 kilo - men jag lyckades aldrig - trots promenader - om cirka trekvart - varje arbetsdag i arla morronen - komma under vikten 112,5 kilo - nu väger jag alltså 122 kilo och har knappt 10 kilo att gå ner - för att ha den 'normalvikt' jag har haft tidigare i många år - vilket ej torde vara möjligt utan mycket anstränging från min sida...

Marianne Johansson sa...

118,4 kilo var nettovikten idag!

Marianne Johansson sa...

jag är väl egentligen mest besviken över mig själv - ju mer jag tänker tillbaka på mitt nu 70-åriga liv desto mera besviken blir jag på mig själv att jag ej har förmått vara på ett bättre sätt - bristande förmåga helt enkelt - man får be gud om förlåtelse - alternativt förståelse och nåd...

Marianne Johansson sa...

115 kilo var vikten jag hade för ett par dar sen...