torsdag 4 februari 2010

mänskligt program...

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

har just tagit del av malous program efter tio på tv4 - idag var det riktigt bra - mänskligt - malou har en förmåga att vara mänsklig i mötet med inbjudna gäster som hon samtalar med - sånt känns bra...

Marianne Johansson sa...

*Den frihet som konstnären äger i det barnsliga - är poesins och gränsöverklivandets.* sagt/skrivet av Suzanne Osten i boken *Unga Klara - Barnteater som konst* - en av mig överkommen bok på V Frölunda Bibliotek - dvs *Utgallrad*... (Gidlunds Bokförlag, 1986) - *gränsöverklivandets* var ett nytt ord för mig - *gränsöverskridande* har jag däremot hört förut...

Marianne Johansson sa...

jag kan även hänvisa till den kommentar jag just skrivit under dagens *besviken helt enkelt* - alltså rörande en av gästerna i malous tv-program och hur hon yttrade sig...