onsdag 24 februari 2010

som ett tecken - livstecken - nothing but...

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

what remains to be seen? - that remains to be seen...

Marianne Johansson sa...

att förstå - vad är att förstå...

Marianne Johansson sa...

*vi har nog alla tappat nåt på vägen* - så ungefär tror jag han sa han bruelde - bengt - i moraltestet igår (P3 *Christer)...

Marianne Johansson sa...

ja nu fick jag med hans namn - men då på den tiden då jag skrev detta visste jag tydligen inte att jag faktiskt här på mitt tangentbod har ett tyskt y - alltså två prickar över u:et - bengt brülde - ja jag har sedan hösten 2007 - då jag skrev in mej på filosofiska inst vid göteborgs universitet - började en intro kurs under kent gustafssons ledning - varit intresserad av denna moralfilosof - som f ö fyller år den närmaste tiden: den 1 oktober år 2011 fyller han så mycket som 52 år - han är alltså 17 år yngre än jag... jag har alltsedan jag upptäckte honom och fick nys om hans medverkan i radions p3/christer - göteborgsradiokanalen - liksom följt honom - det går att se att jag brukar upplysa här på min blogg om de respektive moraltestoffrens betyg - de betyg han bedömt vara passande - han sätter inte betyg på personen - människan - som sådan - utan på personens förmåga att argumentera för sin ståndpunkt - jag kan i detta sammanhanget ågterigen nämna att göran greider fick högsta betyg av bengt brülde - en femma - det är inte många som får ett så högt betyg av moralfilosofen - jag å min sida - som lekman - skulle oxå utan vidare ge göran greider en femma i omdöme/betyg - det finns - alas! - alltför få som han - bengt brülde och göran greider är jämgamla - både är födda år 1959...

Marianne Johansson sa...

'kent gustavssons' i st f 'kent gustafssons'... 'återigen' i st f 'ågterigen'...