måndag 8 februari 2010

vad vill jag ha sagt?

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- måste jag - verkligen - vilja ha något sagt? - något att tänka på... - varför?

Marianne Johansson sa...

det var ju ovanligt kortfattat och lite... nulla dies sine linea - inte en dag utan en rad - jag kan alltså som människa känna en viss liten tillfredsställe bara genom att få chans att uttrycka mej - i min ensamhet så är det långt ifrån varje dag som jag säger något med min röst - dvs har någon människa att utbyta några ord med - ja jag går inte ut och handlar det nödvändigaste i specerier varje dag - hade jag gjort det kanske jag hade haft en chans att varje dag åtminstone säga hej varsågod och tack - tre små ord - inte mycket - men iaf lite - angelica - min sons tjej - han som dog - har jag telefonkontakt med ibland så ofta som varannan dag - men det är oxå allt - min son - arbetande och boende i kalmar - kanske ringer till mej en gång var eller varannan vecka - min syster - boendes i lidköping - kanske ringer till mej en gång i månaden - that's it...

Marianne Johansson sa...

det var då - inte nu längre - angelica har numera fullt upp med sitt - sitt jobb och sin nye kille - jag förstår fuller väl att jag inte längre har så stor plats i hennes liv som jag hade tidigare ... det var längesen det var varannan dag - telefonkontakt med henne - nu går det ett par veckor emellan - ungefär...

Marianne Johansson sa...

numera ännu längre tid än två veckor mellan gångerna hon angelica och jag har telefonkontakt...

Marianne Johansson sa...

det är långt ifrån varje dag som jag har någon som helst mänsklig kontakt öht!

Marianne Johansson sa...

min syster dog den 29 mars år 2014...