tisdag 2 februari 2010

under ytan...

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

flytt sin kos - återlämnat - inlämnat - *har lämnat in* - detta uttryck använde sig min far av - kommer jag ihåg - f ö valde jag *under ytan* som musik på min sons begravning - vilken ägde rum den 28 decemer 2006 - och som jag själv - av egen fri vilja - valde att ej bevista/närvara - ps - tecken - tecken på - tecken på liv - livstecken - *livstecken* - så heter en bok - författad av linn persson - ps - min mor hette förutom ebba - som hon oxå kallades - även linnea - alltså ebba linnea johansson - född skoglund - född 1903 på kållandsö - död 1975 på lidköpings lasarett... linn i linn persson - är enligt författarinnan själv - en forkortning av just namnet linnea - f ö heter författaren i förnamn gunilla - alltså gunilla linn persson - ja hon alltså med *skärgårdsdoktorn*... *med*? - ja hon som författade manuset till den populära tv-serien skärgårdsdoktorn... f ö vill jag tacka han peter med efternamnet ingestad - för hans uppmuntrande ord till mej på newsmill förra året - det är tack vare honom jag skriver på det häringa viset - han tyckte att jag var i gott sällskap - nämligen james joyce - i mitt sätt att skriva - *medvetandeströmframställning* - jag har aldrig läst james joyce *famösa telelsten* - än mindre alla övriga böcker han hänvisade till som han läst...

Marianne Johansson sa...

*telesten* finns det väl inget som heter - nej det heter *tegelsten* (ibland lyckas jag inte omgående upptäcka felaktigheter - som av någon konstig anledning uppstår i ord - fast jag personligen själv tycker att när jag skriver ner orden i tangenterna så är dom helt korrekta - sen såsmåningom när jag läser vad som kommit upp såsom tryck - kan jag plötsligen upptäcka att en bokstav blivit helt fel - varför förstår jag egentligen inte - men det finns väl större mirakel än av denna art - som man som vanlig - *ordinär* männscha ej kan förstå - en del *saker* är mera *fjootajjl* än andra *saker* - det är iaf min uppfattning...

Anonym sa...

nu när jag läser detta 'tegelsten' kommer jag att tänka på stationsvakts inlägg om tegelsten...

Marianne Johansson sa...

den "Anonym" som skrev här den 23 januari är alltså jag och ingen annan...

Marianne Johansson sa...

exakt två år sen var det jag skrev detta inlägg...

Marianne Johansson sa...

'förkortning' i st f 'forkortning'...