onsdag 25 januari 2012

idag...

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

idag tänker jag inte föra över till min blogg birger schlaugs 'inlägg' på sin blogg - har redan i min mobil sett - läst - det dagsaktuella han har att komma med - 'Tant' - 'Tanten' - jag lockas ej av att se - lyssna - på det program han gör reklam för - varför jag ej känner mig lockad? - jag är ingen 'tant' - har aldrig varit någon 'tant' - kommer heller aldrig att bli någon 'tant' - så var det med det...(sen är det ju en annan sak att jag kanske faktiskt är en kärring - kanske t o m har varit det rätt länge - och kanske kommer att bli detta ännu mer - om jag får fortsätta att leva - alltså ordet 'kärring' blir jag ej så illa berörd av som ordet 'Tant' - beror detta på att jag är en 'förtitalist'? - ja kanske...(kanske - rätteligen - 'fyrtiotalist'...)

Marianne Johansson sa...

se även min kommentar idag den 27 januari 2012 - torsdag - under mitt inlägg rubricerat 'av misstag'...