onsdag 25 januari 2012

Thomas Dybdahl - Everybody Knows

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

tills för en stund sen var mig detta namn - thomas dybdahl - (alltså ej thomas nydahl!)- ngt helt okänt - jag råkade kika lite i en återvinningstidning - 'Må Bra' från november 2005 - där richard hobert intervjuas - förutom att jag där fick reda på att han är kusin med/till göran skytte - och därmed oxå antagligen - på långt håll - släkt med/till fadern till de två söner jag fött - så fick jag reda på att han - richard hobert - gärna lyssnar på thomas dybdahl - norsk 'världsjazzsångare'- nästan varje dag får man reda på ngt man inte visste innan...- denne thomas dybdahl föddes i april år 1979 - alltså 3 månader efter det att jag födde min förste son - han som nu sen drygt 5 år ligger och ruttnar i en gammal begagnad grav...- denne alltså i livet varande unge man - tillika sångare - är alltså om 3 månader så gammal som 33 år - vilken ålder min förstfödde son skulle ha uppnått redan för fyra dagar sen - om han alltså fortfarande hade varit i livet - vilket han alltså inte är...

Marianne Johansson sa...

han - richard hobert - är alltså född 1951 - samma födelseår som leif pagrotsky - dessa båda herrar är alltså båda 9 år yngre än jag...