tisdag 31 augusti 2010

Alan Watts - On Nothingness

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

jag - sort of - upptäckte alan watts i hamburg våren 1985 (då jag var där tillsammans med tyska inst vid gu) - i en bokhandel hittade jag en del intressanta böcker - som absolut inget hade att göra med den tyska kursen jag gick på - bl a en bok som hade titeln 'OM - kreative meditation' - alltså en tysk översättning av denne alan watts' bok - eftersom jag är - som jag iaf själv tycker - en - 'sort of'- filosofisk männischa - för att inte säjja - 'human being' - så föll jag - 'sort of' - direkt för denna bok - som jag sedan - när jag kommit hem och - den 13 maj år 1985 - 'sort of' fått sparken från min kontorsanställning på ab pegol på djurgårdsgatan 9 i gbg - ägnade mina studier åt - tillsammans med några andra filosofiska böcker jag - 'sort of' - upptäckt och fallit för där i en bokhandel i hamburg i april år 1985 - hur många år har förrunnit sen dess - let's count... femton plus 13 år - vad blir det - inte mindre än28 år har alltså mi - sem dess - förrunnit i mitt nu drygt 70-åriga liv...

Marianne Johansson sa...

'alltså - sen dess -' i st f 'alltså mi - sem dess -'

Marianne Johansson sa...

'alltså nu - sen dess -'...