onsdag 25 augusti 2010

Paul Cezanne

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

det är cézannes landskapsmålningar som jag gillar bäst - jag upptäckte dessa redan i tonåren - under mina teckningstimmar i gymnasiet och målade av en del av hans målningar - med vattenfärger - och dessa har jag kvar ännu och blir lika glad varje gång jag beser dem...

Marianne Johansson sa...

'feel - as if i knew nothing'... stämmer väl bra med det jag ibland uttrycker om mig själv: 'jag = ett Frågetecken' = alltså det jag - högst - eller kanske - snarare - djupt - ödmjukt - försöker- liksom 'filosofiskt' - karakterisera mig själv såsom varande... 'liksom jag även 'högst ödmjukt'?` - någon gång - sort of - kommentarsmässigt - sagt om mig själv: 'själv - inbillningsvis - varande en poet i vardande'... 'i vardande' är ett fint ut-tryck... meiner meinung nach... - vem skulle ejj - by the way - vilja vara däät? - jag meenar: 'en poeet i vaardande'... ?! - så länge som man - sort of - ännu ej har dött - så finns ju - sort of - en möjlighet att - somehow or other - vara i vardande...

Marianne Johansson sa...

'as though' i st f 'as if'...