tisdag 31 augusti 2010

Daniel Richter - Interview

6 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- ein ausdruck der wiklichkeit - so will er es ausdrücken in seiner kunst - er kann aber sich auch mündlich ausdrücken - ein lebendiger mensch - wunderbar...- ein hamburger mensch...

Marianne Johansson sa...

kunst: eine ausdrucksweise...

Marianne Johansson sa...

daniel richter verkar vara en härlig mänscha - men hans konst gillar jag inte - så kan det vaa ibland...

Marianne Johansson sa...

'wirklichkeit' i st f 'wiklichkeit'...

Marianne Johansson sa...

er ist expressiv!

Marianne Johansson sa...

'so will er es in seiner kunst ausdrücken' i st f - statt - 'so will er es ausdrücken in seiner kunst'... jag har en känsla för språket - inbillar jag mig - och det är ibland - känns det som - viktigt med hur man placerar orden i en mening - jag kände redan då - precis när jag hade skrivit den meningen - klockan 07:19 den 7 september 2010 - att ordföljden ej var den optimalt rätta - men då brydde jag mig ej om att korrigera... jag gör det i stället nu - jag vill att det - rent språkligt - skall vara optimalt - speciellt vad gäller tyska - som har - sort of - varit 'mitt' språk under många år - jag var ju i 2o år 'tysk korrespondent' - efter att ha - under två terminer vid upsala handelsgymnasium ht1962/vt63 - ha lärt mig tysk handelskorrespondens - och därefter har jag oxå - på kvällstid några terminer - fr ht 1983 - försökt att via universitet i göteborg förkovra mig ngt litet... vad gäller högskolepoäng - eller universitetspoäng - så är det alltså blott i det tyska språket som jag lyckats få vissa poäng... men det är liksom inget att skryta med - om - någon fil kand examen har jag adrig ens kunnat drömma om - jo drömma om ngt sådant har man väl i fantasien gjort någon gång kanske - för mycket länge sen...... man kan nu för tiden bara konstatera vilka ungdomar som nu är 'fil kander' - till exempel denna tove... det finns många sådana ungdomar som har lätt för sig att ta akademisk examen och sedan är framtiden utstakad... det är olika för olika... men det finns ngt som kallas - ibland kallas för - 'livets skola' - att ha 'gått i livets skola' - och då - i sådana fall - handlar det ej om att ta någon fin akademisk examen - då - i sådana fall - handlar det om någonting helt annat som dessa privilegierade personer - som lätt och behändigt får sig till del en fin akademisk titel - kanske inte ens har en susning om - det är - som sagt - olika för olika... that's it!