onsdag 25 augusti 2010

orättfärdigt!

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

- vad är orättfärdigt? - vad var orättfärdigt? - hänvisas - hänvisning göres - till min dagsfärska kommentar under gårdagens inlägg - lars winnerbäcks sång 'åt samma håll' - en senkommen reaktion meinerseits - men bättre att reagera sent än aldrig - 'why did you bother living?' - as noam chomsky put it...

Marianne Johansson sa...

jag vill i detta sammanhang påminna om att jag är dotter till en person som hela sitt liv - alltsedan ungdomen till sin död som 75 åring - var baptist - det säger väl en del - jag har fått en liten hum om vad det vill säga att vara rättfärdig - hur det förhöll sig härvidlag i kålltorpsskolan - det kan man fråga sig - iaf är det något som jag frågar mig - jag låter frågan vara öppen... (jag har oxå lärt mig - kommit fram till - alldeles själv - på egen hand - att ingen kan döma någon annan - 'Qui peut juger?'- som jag ibland brukar uttrycka det - för att försöka ge ett intryck av att vara bildad - franska det låter bildat - det tycker iaf jag!)