torsdag 26 augusti 2010

Björn Afzelius - Du

2 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

'Du' är en bok - som jag - in der tat - har i min ägo - 'utgallrad från stadsbiblioteket västra frölunda... boken kom jag över någon gång då på den tiden då jag ofta besökte västra frölunda bibliotek - åren 2007 och 2008 -das betreffende buch - d.h. mit dem titel 'Du' - skrevs av mats furberg och blev utgiven på bokförlaget 'Thales' år 1998...

Marianne Johansson sa...

'Pappa Du' är något som jag verkligen uppskattar... 'producent' av 'pappa du!' är: daniel gildenlöw... har mer än gång lyssnat på detta - som han framförde - jag tror det var den 7 februari i år - här i göteborg - 'schlagerfestivalen' - eller 'melodifestivalen' kanske det numera heter... jag var ej där personligen - men har hittat det hela på you tube och fört över det till egen blogg mer än en gång - dessutom: en del intervjuer med honom har jag fört över - denne/a jag tror 41-årige 3-barnsfar - är - så som jag fått ett intryck av - en mycket sympatisk human being - och desssutom - in der taat - tämmligen så begååvad - både musikaaliskt och språåkligt...