onsdag 25 augusti 2010

den jag var...

4 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

den jag var - den jag är - när är då? - när är nu? - då och nu - nu och då - samtidigt!? - alltså ett slags då/nu - nu/då - på en och samma gång - är det realistiskt - eller bara en känsla men kan få ibland att dåtid och nutid liksom flyter i varandra - detta kanske bara är ett sympton på gerotranscendens - alltså inget konstigt - när man uppnått mogen ålder - utan helt normalt - efter vad jag har kunnat förstå efter att ha läst några artiklar i ämnet - egentligen ett mycket intressant fenomen - som man gärna skulle unna även andra människor som ännu inte uppnått aktningsvärd ålder och därigenom helt smärtfritt och helt gratis fått tillgång till fenomenet - 'gerotranscendens' är helt underbart - så som jag upplever det...

Marianne Johansson sa...

'man kan få' i st f 'men kan få'...

Marianne Johansson sa...

'symptom' i st f 'sympton'...

Marianne Johansson sa...

'underbart' ... - dät ordet - i dät sammanhanget - kanske ej var 100%igt relevant...