tisdag 31 augusti 2010

daniel richter_hauserconsulting_zeitsicht.mp4

3 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

ein hamburger? - ja wohl!

Marianne Johansson sa...

ich bin in hamburg gewesen - zweimal - das erste mal zusammen mit emil frostegård - im sommer 1954 (1955?) - das zweite mal april/mai im jahr 1985 - zusammen mit jürgen hering und dieter krohn - der letztere nunmehr professor in upsala...

Marianne Johansson sa...

ja ich glaube bestimmmt es war 1955 - när vi i sjätte klass i folkskolan hade läst tyska på fritiden om kvällarna för honom överläraren emil frostegård - som jag f ö hade i engelska i femte och sjätte klass - och som fick mig att sort of älska det engelska språket... min 'fröken' var annars siv tidestedt i femte och sjätte klass - gift med nils tidestedt som blev min lärare i gymnasiet i tre år i historia och samhällskunskap... hon - siv - hette siv hansson när jag först fick henne i femte klass - jag vet inte om nils oxå hette hansson i efternamn och om dom gemensamt tog sig namnet tidestedt... kanske att det var så...