torsdag 26 augusti 2010

Björn Afzelius - Tankar vid 50

5 kommentarer:

Marianne Johansson sa...

han lever än! - ja sannerligen! - hans musik! - hans poesi! - hans ord! - hans känsla! - jag känner honom via hans underbara musik - hans underbara röst - hans poesi - hans livsfilosofi - tack för att han ännu lever - 'sort of' - mitt liv blir - ä r - r i k a r e - tack vare vem? - behöver man fråga? - har jag inte redan klargjort - hur jag känner- det har jag väl!?

Marianne Johansson sa...

jag skulle alltså - vid min ålder - 70! - ej kunna sjunga: - "tankar vid 50" ... - snarare då - mer relevant:: - "tankar vid 70..."

Marianne Johansson sa...

det var väl liite ööverdrivet: det jag skrev som kommentar klockan 05:52 den 26 augusti år 2010... - det tycker jag nuu... så himmla märkvärdig är han väl inte - var han väl inte - han björn afzelius - jag träffade honom aldrig i verkligheten och jag lyssnade knappt alls till honom då han var i livet - det var alltså sommaren år 2010 som jag via you tube upptäckte hans musik...

Marianne Johansson sa...

ja det vaar överdrivet - det jag skrev den 16 augusti år 2010...

Marianne Johansson sa...

själv är jag om cirka - dvs om knappt - 2 år så mycket som 80 år! - vorausgesetzt: dass ich dann immer noch 'alive' bin...