lördag 11 september 2010

noch rückständig...

1 kommentar:

Marianne Johansson sa...

was ist das? - noch rückständig zu sein? - kan jag förstå innebörden? - dess innebörd? - vad är att vara 'inne'? - vad är att vara 'ute'? ('- då är livet ute' - så slutar en dikt av mig: -'jag är havande med tiden - endast döden vet när förlossningens ögonblick är inne - då är livet ute...') - i korsordssammanhang brukar 'inne' betyda - vara - ungefär likvärdigt - gleichwertig - med '
modern' - att vara en moder - Modern - die Mutter - the Mother - ja min mamma var min Moder - meine Mutter - my Mother - i ordets verkliga betydelse - sen att jag själv ej har kunnat 'fylla upp' denna 'roll' - spela rollen på ett bra sätt - who is to blame? - en önskan fanns där dock - innerst inne - hos mej att vara en mor - bli en mor - och jag fick - på mölndals bb - föda - sätta till världen - 2 styck människobarn - på det sättet var jag ej en surrogatmamma - utan en riktig mor och barnen hade - har - (med den reservationen att det ena barnet vid 27 års ålder försvann från det kroppsliga levande livet) - en far som oxå villigt erkände sig vara Fadern! - 'Fadren'! - att ha det så bra 'förspänt' - vilken lyx - kunde jag önska mig något mer? - wohl kaum!